пятница, 27 марта 2020 г.

                                                          9-А,Б класи  Українська мова з 30.03 по 03.04

1. Контрольна робота "Складнопідрядне речення.Безсполучникове складне речення"
Контрольна робота 9 клас
Безсполучникове складне речення.
Вибрати одну правильну відповідь
1.       Укажіть безсполучникове складне речення:
А) Котились низом ниви, стелились горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі (М. Коцюбинський).
Б) Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом (М. Коцюбинський).
В) Заходило сонце, у вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява, в садках варилася на триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука (Гр. Тютюнник).
Г) Війнув холодний вітерець, але Юрій не відчув його дотику (М. Івасюк).
Д) Минулася буря – і сонце засяяло (М. Рильський).
2. Укажіть безсполучникове складне речення з однорідними (рівноправними) частинами:
А) Бери до серця і затям: душа творця не переквітне (М. Сингаївський).
Б) Одного зимового погожого дня забарабанили, заспівали дзвіночки – на нашу вулицю ввірвалася трійка в яблуках (Ю. Збанацький).
В) Мудрі люди порадили – не все читай упідряд…(Ю. Збанацький).
Г) Поети йдуть за горизонт – поезія зостається віч-на-віч з вічністю(Ю. Збанацький).
Д) Відра подзвонюють над степовою криницею, сонце спиняється в прошуміли кленах (М. Сингаївський).
3. Укажіть безсполучникове складне речення, в якому друга частина вказує на причину того, про що говориться в першому реченні:
А) В душі Океан непокоївся: весна видалася засушливою (Гр. Тютюнник).
Б) Бачу здалека: хвиля іскриста грає вільно по синьому морю (Леся Українка).
В) Не русалонька блукає – то дівчина ходить (Т. Шевченко).
Г) Се вже не раз бувало: я на чужину йшла шукать надій…(Леся Українка).
Д) Спочатку довгу річ Бартоломій почав – у Кенінсбергу він із барками бував… (А. Міцкевич).
4.Укажіть безсполучникове складне речення, в якому зміст частин протиставляється або зіставляється.
А) Зникає мова – зникає нація (О. Гончар).
Б) Забудеш рідний край – тобі твій корінь всохне (П. Тичина).
В) Ще сонячні промені сплять – досвітні огні вже горять (Леся Українка).
Г) Слухай тихий голос вишиття – в ньому ти почуєш Україну (Н. Поклад).
Д) Роздивися тверезо по світу – нас нова обнімає доба (В. Симоненко).
5. Укажіть безсполучникове складне речення, в якому перша частина вказує н а умову дії:
А) Зозуля закувала серед ночі, вві сні здригнулась липа мовчазна (П. Перебийніс).
Б) Рипнули двері: в хату ввійшла молода дівчина (І. Нечуй - Левицький).
В) Тільки-но навчишся говорити – треба вчитися мовчати (О. Пеплюк).
Г) Хочеш жити в Україні – вивчи її мову (О. Лупій).
Д) Веселі діти йдуть до школи – їх голосів дзвенить прибій (В. Сосюра).
Вибрати три правильні відповіді
6. Укажіть безсполучникові складні речення, в яких ставиться крапка з комою (окремі розділові знаки пропущено):
А) Без мети, без прагнень, без тривог жертв людське існування неможливе життя – це не розкішний сад, у якому ростуть тільки квіти та ще райські яблука (І. Цюпа).
Б) Я обходив щодня сонцем спалені балки я безсмертники в травах стрілчастих шукав (В. Грабовський).
В) Навкруги невеликого острівця поріс напівкола густий очерет пишне верховіття вершків його з’єднувалося в суцільний розкішний килим… (М. Старицький).
Г) Губить кров свою на діл калина білим снігом доцвіта катран (В. Грабовський).
Д) Тут ростуть і дерева, й камені в диких каменях цвіт яриться (В. Грабовський).
Е) Понад плесом ще плавало прозоре павутиння ранкового туману крізь нього неясно вирізувалися садиби Левихівки (М. Старицький).
7. Укажіть безсполучникові складні речення, в яких ставиться тире (окремі розділові знаки пропущено):
А) Я підійшов до сака, одволожений росою він вибивав з себе пахощі риби й водяного зілля (М. Стельмах).
Б) Обернувся я до хати нема в мене хати (Т. Шевченко).
В) Коси знов сичали в траві косарі бовтались у болоті слали покоси (К. Гордієнко).
Г) Дрібним листом зашелестіла груша дмухнув свіжий вітрець із саду (К. Гордієнко).
Д) Добра не жди, не жди сподіваної волі вона заснула… (Т. Шевченко).
Е) Гнат помітив у веселих жінчиних очах бриніла сльоза (К. Гордієнко).
8. Укажіть безсполучникові складні речення, в яких ставиться двокрапка(окремі розділові знаки пропущено):
А) Бачив я у Миколи в зіницях синім полум’ям радість цвіла (В. Симоненко).
Б) Твій гордий подвиг не принизять жорна вони лиш возвеличують тебе (В. Симоненко).
В) Та ви не бійтесь я вернувся другим (В. Симоненко).
Г) Життя твій слід і пам'ять загубило нема хреста, ні імені, ні дат… (В. Симоненко).
Д) Довго спали вітри у ярах на припоні довго тиша гнітюча полями повзла…(В. Симоненко).
Е) Недаремно говориться не було б щастя коли б не нещастя (Ю. Збанацький).
Установити відповідність , утворивши логічні пари
9. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та відношеннями між частинами:
А) Відношення одночасності.
Б) Відношення  послідовності.
В) Відношення причини.
Г) Відношення пояснення.
Д) Відношення протиставлення.
1. Дуже тішиться бджола: дика грушка зацвіла (В. Паронова).
2. Повторюю з гордістю сина: для мене лишається дивом із див моя Україна (М. Луків).
3. Смеркає; двері всі вже замикає вечір (Ї. Ортен).
4. Я не пишу – це мною пише Бог (Д. Кремінь).
5. Вечорами пахнуть матіоли, тихо листям липа шелестить (В. Грінчак).
6. Заспіваєш – аж світяться ранки (А. Малишко).
Прочитати текст, виконати завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)
10. (1) Стояла в селі дзвіниця. (2) Радість чи горе, свято чи урочистість лунав той стодзвін сумно й весело, задумливо чи бурхливо, траурно або вогнисто на всенький світ. (3) І от прийшли татари-ординці. (4) Спалили село старих та дітей знищили молодих забрали в неволю… (5) Тільки дзвіниці не вдалося їм зруйнувати крізь землю провалилася. (6) І як прислухатись або прикласти вухо край берега, біля водиці, то чути звуки лунає десь із глибини стодзвонна мелодія. (7) У пожарищах війн руйнувалися мури й фортеці горіли храми й палаци нищилися фрески  і мозаїки попелілися картини, літописи, книги… мільйонами гинули самі люди. (8) Дивишся в її незмірну глибінь дна не видно (Є. Колодійчук).
А) Намалюйте схему 5 речення.
Б) Позначте речення,  в  яких уживається тире.
В) Позначте речення, у якому друга частина містить додаткове повідомлення




2.П.29-30  правила,впр.363,367,378.
https://www.youtube.com/watch?v=4QY6VFIsyKk

3.П.31 правила,впр.395



                                                           Література:

1. Р.М. Характеристика головної героїні поеми Т Шевченка " Катерина".скласти характеристику з цитатами в зошиті.

2.Т Шевченко " Наймичка".Читати поему ,аналізувати письмово в зошиті
https://www.youtube.com/watch?v=AaoprOHY0bk
https://www.youtube.com/watch?v=QsCq0nCneEg

Комментариев нет:

Отправить комментарий