четверг, 9 апреля 2020 г.

Завдання  з 06.04-10.04
 9-А,Б клас                                             мова:

07.04

Складні  речення  з сполучниковим  і безсполучниковим зв'язком.  П. 31  впр.383,384

 10.04

Р.М.  Контрольний  переказ тексту наукового стилю з використанням  складних речень.
Пригадайте,будь ласка                                                      
— Які ви знаєте стилі мовлення?
— Які ознаки характерні для наукового стилю?
— Чим відрізняється науковий стиль від інших стилів?
— Які є види переказів?
— Який переказ називають вибірковим? Аргументуйте свою думку.
  1. Робота з текстами наукового стилю.
— Визначте стиль, тип, тему й основну думку кожного тексту. Що їх об’єднує?
— Назвіть мовні і стилістичні особливості поданих уривків.
— Виділіть з текстів головну інформацію для розкриття теми вибіркового переказу.
Текст № 1
Книжка, книга — неперіодичне друковане видання з певною кількістю сторінок (за критеріями ЮНЕСКО — не менше 48) у вигляді зброшурованих аркушів друкованого матеріалу; набір письмових, друкованих, ілюстрованих аркушів, як правило, скріплених з одного боку. Сторони аркуша називають сторінками.
Книжка є об’єктом вивчення книгознавства. Описом книг й інформуванням про них читачів займається бібліографія.
Історія книжки тісно пов’язана із створенням і розвитком писемності. Як матеріал для письма в різний час використовували кору дерева, полотно, глиняні таблички, шкіру, папірус, пергамент.
У Давньому Єгипті сувій як форма книги відомий з IV тис. до н.е.
Звідти сувій, за свідченням Геродота, був запозичений греками, які з часом перейшли з папірусу на пергамент. У Давній Греції пергаментні сувої набули поширення з V-IV ст. до н. е., у Давньому Римі — з III—II ст. до н. е.
В античні часи сувій був основною формою рукописної книги. Така книга складалася з багатьох склеєних між собою аркушів папірусу. Пергаментні аркуші зшивалися у сувій.
У IV-V ст. сувій поступово був витіснений такою формою книжки, як кодекс, тобто зшиток пергаментних чи папірусних аркушів.
Текст № 2
Рукописна книга — кодекс, що містить твір (або збірку творів) художнього, релігійного, юридичного чи іншого зміст)', написаний вручну.
Найдавніші рукописні книги в Україні з’явились у період Київської Русі із запровадженням християнства. У І половині XI ст. князь Ярослав Мудрий заснував при Софійському соборі скрипторій (майстерню для переписування книг), забезпечений великою бібліотекою, кваліфікованими писарями і художниками. Саме звідси вийшли найдавніші рукописні пам’ятки: Остромирове Євангеліє (1056— 1057), Ізборники Святослава (1073 і 1076). Книжна справа в цей час була добре налагоджена і в Києво-Печерській лаврі. У XII-XIV.CT. важливими центрами книгописання стають монастирі Галицько-Волинського князівства (звідси, ймовірно, походять Христинопольський Апостол, XII ст.; Бучацьке Євангеліє, ХІІ-ХІІІ ст.; Добрилове Євангеліє, 1164; Холмське Євангеліє, кінець XII ст.; Євсієве Євангеліє, 1273; а також Чернігівського, Новгород-Сіверського, Переяславського князівств (пам’ятки не збереглися).
До київського книжкового осередку належить найвидатніша пам’ятка рукописного мистецтва ранньої доби — Київський Псалтир (1397), озлоблений 302 високохудожніми мініатюрами.
Найдавніші книги переписувались уставом — високим, урочистим письмом, що передбачало пропорційність кожного знаку.
Текст № З
Пересопницьке Євангеліє — визначна рукописна пам’ятка староукраїнської мови та мистецтва XVI ст., писана у монастирі в Пересолниці (Волинь). Один із перших українських перекладів канонічного тексту Четвероєвангелія.
Пересопницьке Євангеліє являє собою книгу великого розміру, оправлену у дубові дошки, обтягнуті зеленим оксамитом. Текст написано на пергаменті чорним чорнилом уставом. На кожній сторінці 20 рядків основного тексту. Усіх аркушів налічується 482, тобто 964 сторінки. Циноброю (червоною фарбою) виконано нумерацію глав, початкові літери глав, зауваження на полях. Євангеліє складається із 63 зошитів по 10 аркушів у кожному. У рукопису складна система розділових знаків. Крім того, є ще «дробне» письмо, яким виписані всі приписки, післямови.
Ця книга заслужено вважається символом української нації.
Важливим аспектом цінності книги є художнє оформлення. Рукопис багато орнаментований: різнокольорові високохудожні мініатюри, заставки, ініціали, кінцівки з українськими мотивами.
Вага пам’ятки — 9 кг 300 г, розмір — 380x240 мм.
Текст № 4
Першою друкованою книгою, автором якої був українець за походженням, вважається видання, що з’явилося у 1483 р. Автор її — Юрій Дрогобич (Котермак), син убогого ремісника Михайла Котермака з Дрогобича, який став ученим з європейським іменем, одним з перших українських докторів філософії і медицини. Називалась книжка «Прогностична оцінка поточного 1483 року...», а видав її відомий римський друкар Є. Зільберт тиражем близько 500 примірників. Книга містить цінні для тогочасного читача відомості з астрономії, географії, метеорології, медицини. Надрукована вона була у Римі форматом 18,5x13 см.
Текст № 5
Першою книгою, надрукованою в Україні механічним способом, був «Апостол», виданий у 1574 р. у Львові І. Федоровим.
Містить традиційний церковнослов’янський переклад «Діянь і послань апостольських».
Львівський «Апостол» являє собою велику наукову й історичну цінність як первенець книгодрукування в Україні.
Надрукований на 278 аркушах по 25 рядків тексту на кожній сторінці.
Мав неабияке художнє оформлення — гравюри, герби Г. Ходкевича (покровителя І. Федорова), зображення апостола Луки, герб Львова. Тираж книги — приблизно 1000-1200 примірників.
На сьогодні збереглося близько 100 примірників видання у найбільших книгозбірнях України та інших країн (3 енциклопедії).

ПАМ'ЯТКА
«Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю»
  1. Прочитати тексти, з яких потрібно вибрати матеріал для переказу.
  2. Визначити основну думку опрацьованих текстів.
  3. Вибрати з текстів лише той матеріал, який необхідний для повного розкриття пропонованої теми.
  4. Визначити основну думку переказу (вона може збігатися або ні з основною думкою текстів).
  5. Визначити композицію переказу, тип мовлення.
  6. Виписати слова-терміни.
  7. Скласти складний план вибіркового переказу.
  8. Дібрати слова та речення для зв’язку частин тексту.
  9. Написати вибірковий переказ тексту наукового стилю (на основі кількох джерел).

— Виділіть мікротеми й самостійно сформуйте пункти складного плану вибіркового переказу наукового тексту на тему «З історії книг».
Напишіть вибірковий переказ тексту наукового стилю у зошитах .
                                                      Література:

08.04

Лірика Т.Г.Шевченка  періоду арешту,заслання і повернення після нього " Доля," " Росли у купочці.."   підр. 239-243 аналіз поезій  завд. 2,3,10 письмово " Доля " вивчити   напам.

10.04

Позакласне читання  О.Іваненко" Марія "


8-Б                                           Мова:


06.04

Поняття про відокремлення.Відокремлені другорядні члени речення. П.31 прав.,впр.313


08.04

Відокремлені означення.Розділові знаки  при  них. П.32 прав., впр.320,321.
 
                                                Література

06.04

К.р. "З української прози"

Контрольна робота з розділу "З української прози"
(творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї)
Початковий та середній рівень (кожна правильна відповідь 0,5б.)
1. Повість М. Коцюбинського  "Дорогою ціною" починається з:
А) прологу;          Б) зав’язки;            В) розв’язки;                   Г) епілогу.
2. Головними героями повісті М. Коцюбинського  "Дорогою ціною" є:
А) Платон і Соломія;                Б) Остап і Соломія;              
В) Степан і Соломія;                 Г)  Іван і Соломія.
3. Про кого йде мова: "Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком…"
А) про Остапа;     Б) про Івана;       В) про Соломію;       Г) про цигана.
4. Хто допомагав Соломії визволяти Остапа:
А) сама визволяла;           Б) цигани;                В) пан;             Г) Іван.
5. "Природною стихією" О. Довженка було:
А) малярство;                                        Б) кіномистецтво;             
В) музичне мистецтво;                         Г) вчителювання.
6. Твір "Ніч перед боєм" за жанром – це:
А) оповідання;                  Б) роман;              В) повість;            Г) казка.
7. Хто переправляє солдатів через Десну:
А) дід Платон;                                      Б) дід Савка;       
В) Петро Колодуб;                               Г) дід Платон і дід Савка.
8. Що сталося з дідом Савкою і дідом Платоном:
А) залишилися живі;                       Б) переїхали в інше місто;
В) нічого не змінилося;                  Г) померли.
9. Події у повісті "Шпага Славка Беркути" відбуваються у:
А) Києві;                              Б) Львові;
В) Харкові;                          Г) Чернігові.
10. Хто з учителів підтримував Славка Беркуту і став на його захист:
А) вчитель географії;                        Б) вчитель історії;
В) вчитель хімії;                                Г) вчитель біології.
11. Куди віднесли сороку з перебитим крилом герої повісті "Шпага Славка Беркути":
А) додому;                    Б) до сусіда;                     В) до вчительки Надії Григорівни;                                                             Г) до вчителя географії.
12. Хто з однокласників вирішив  помститися Славкові:
А) Стефко Вус;                                   Б) Лілі Теслюк;
В) Юлько Ващук;                               Г) Василь Лопух.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь 1б.)
1.     Намалюйте словесні портрети Остапа і Соломії.
2.     Яку науку намагався передати дід Платон солдатам, яких  перевозив?
3.     Встановіть відповідність подій повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути":
Історія з пляшкою.
Сорока з перебитим крилом.
Поранення Юлька Ващука.
Суд над Славком.
Каяття Юлька.
Високий рівень (правильна змістовна відповідь 3б.)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1.     Кохання Остапа і Соломії – зразок чистого,  вірного і самовідданого кохання.
2.     Дід Платон і дід Савка – справжні патріоти і захисники рідної землі.

3.     "Шпага Славка Беркути" – повість про проблеми підлітків, їхню дружбу і зрадництво.

08.04

В.Дрозд " Білий  кінь Шептало" Проблема людини в  суспільстві,її знеособлення,свободи й неволі,особистості й натовпу, дійсності та мрії.
 Читати твір,відповідати  на запитання.







7-Б                                 Мова:

06.04 

Правопис прислівлівників на -о,-е ,утворенних від  приметників та дієприкметників
п.38,впр. 387,388.



08.04
Р.М. Портретний нарис у публіцистичному стилі.
                                  Література

06.04
Л.Пономаренко " Гер переможений". Особливості художніх засбів новели..стор.220 " Ти- творча особистість " письмово

09.04  К.р. " Ти знаєш,що  ти - людина"

КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ТВОРЧІСТЬ В. СИМОНЕНКА, М. ПАВЛЕНКО, Л. ПОНОМАРЕНКО. 7 КЛАС.
                               
  1 рівень (тести)
1.У вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» якими очима заглядає в шибку казка?
А) синіми;     Б) зеленими;   В)  карими;   Г) сивими .

2.  Заклик «мріяти й шукати, доки жити» звучить у   вірші В.  Симоненка:
А)  «Лебеді материнства»;  Б)  «Гей, нові Колумби  й  Магеллани»;
В)  «Перехожий»;   Г)  «Ти знаєш, що ти   — людина?»

3. До чого закликає В. Симоненко в поезії  «Ти знаєш, що ти   — людина?»
А) жити й кохати;  Б) працювати й творити;  В) мріяти й фантазувати.

4. У якій поезії В. Симоненка ліричного героя у важку хвилину підтримають рідні верби і тополі?
А)  «Гей, нові Колумби й  Магеллани»;   Б) «Лебеді материнства»;
В)  «Перехожий»;   Г)  «Ти знаєш, що ти   — людина?»

5. Як ставилися вдови до полонених німців? (Новела «Гер переможений»)
 А)із співчуттям;  Б) зі зневагою;  В) із ненавистю;  Г) із байдужістю.

6. Як поховали Фрідріха?
А) скромно;    Б) не по-людськи ;    В) із почестями.

7. Що було в отворі на місці цеглини?
А) хустина;   Б) рукавиця;  В) стрічка;  Г) іграшка.

8. Основні події повісті М. Павленко «Русалонька із 7-В…» відбуваються:
 А) у місті Вишнопіль;  Б) у місті Києві;  В) у селі Половинчик;  Г) у Миргороді.

9. Кому з роду Кулаківських допомагає Софійка?
А) Васюні ;   Б) Фролу;   в); Якову;   г) Вадимові.

10. Про що попереджає М. Павленко, зобразивши рід Кулаківських?
А) треба боятися привидів;   б) не можна забувати про сімейні реліквії;             в) не робити тяжких гріхів, щоб нащадки через них не страждали.


2 рівень
1.     Чи правильно вели себе діти з полоненими в новелі Л. Пономаренко «Гер переможений»? Аргументуйте відповідь.
2.     Як ви розумієте вислів із поезії В. Симоненка «Гей, нові Колумби й  Магеллани» :
 «Шкварити байдужість на вогні!» ? 

3 рівень
Напишіть міні-твір на тему: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».




5-Б                                       Мова

06.04 К.р.
Контрольна робота з теми « Словосполучення, речення. Головні і другорядні члени речення»
5 клас
1.Вкажіть рядок, у якому всі сполучення слів – словосполучення:
а) сиджу й гойдаюсь, сиджу на верболозі, біля будинку;
б) вітер народжується, затріпотіло поблизу, угорі прошелестіло,;
в) прислухаюсь до співу, лебедині крила, полетіли за лебедями.
2.  Змістовий  зв'язок у словосполученнях виражається за допомогою:
а) прийменника; б)питання; в) закінчення і прийменника.
3. Вкажіть питальне речення:
а) Я люблю мою Вітчизну над усе на всій землі;
б) Любіть Україну всім серцем своїм;
в) Що крила тобі у натхненні дає
 4. Вкажіть двоскладне речення:
а) Вони пішли навпростець;
б) У тихому морі темніє;
в) Дивлюся у воду.
5. Вкажіть речення, у якому неправильно визначена граматична основа:
а) Голубий намет увесь світ накрив;
б) За лісом – пралісом золота  діжа  сходить.
в) Земля – мов казка.
6. Поширеним називається речення, у якому:
а) немає другорядних членів речення;
б) є другорядні члени речення;   в) немає додатків і означень.
7. Вкажіть непоширене речення:
а) Розгулялася буря;
б) На ранок усі вулиці були під водою;
в) Слався по долинах тонкий туман.
8. Вкажіть головні члени речення
а) додаток і означення;
б) підмет і присудок;
в) додаток, означення і обставина.
9. Обставина  відповідає на питання:
а) як? де? куди? звідки?    б) який? чий? котрий?
в) на питання непрямих відмінків.
10. Зробіть синтаксичний розбір речень:
На небі займається рожева зоря. Осіннє жовте листя тихо падає згори.
На лісових горбках солодко пахли суниці.

08.04,09.04

Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами речення. П.54  прав.,впр.429,433

                                                     



  Література

06.04

Р.М. складання портрета літературного героя. Скласти   портрет  братів з оповідання " Лось"

09.04 

К.Р.


з теми «Рідна Україна. Світ природи. 
Творчість Т.Шевченка, П. Тичини, Є.Гуцала»


Тестові завдання (№1-8. 4 бали)

1.   Який художній засіб Т. Шевченко використав у заголовку поезії «За сонцем хмаронька пливе…»?      
      А метафору               Б епітет                      В порівняння
2.   Яка пора року описана в поезії Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати…»?       
      А зима                        Б весна                       В літо
3.   Уставте пропущене слово в рядку вірша «Блакить мою думку обвіяла…» П. Тичини «Струмок серед гаю, як…».                                                                                          
      А стрічечка                Б квіточка                  В річечка
4.   Що символізує образ козацької могили, створений П. Тичиною в поезії «Не бував ти у наших краях!»?     
      А силу духу, витривалість              Б красу рідного краю                      В історичну пам’ять
5. Який художній засіб використав П.Тичина в рядках із вірша «Блакить мою душу обвіяла…»?    
Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
      А епітет                     Б порівняння                         В метафору
6. Укажіть жанр твору Є.Гуцала «Лось».                                     
      А переказ                  Б казка                                   В оповідання
7.   Який художній засіб використав Є. Гуцало в рядку «срібло з відер ллється» (вірш «Зірка»)?       
      А епітет                     Б метафору                            В порівняння
8. Кого з вирію зустрічає ліричний герой поезії Є. Гуцала?
А солов’їв                  Б ластівок                               В журавлів

9. Сформулюйте головну думку вірша П. Тичини «Не бував ти у наших краях!»(2 б.)

10. Прочитайте уривок із вірша «За сонцем хмаронька пливе…» Знайдіть у ньому художні засоби й заповніть таблицю. (3 б.)
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає
І сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
Художній засіб
Приклад із тексту
метафора
персоніфікація
епітет
порівняння

11. Заповніть таблицю, визначивши слухові та зорові образи в поезії Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати…» (3 бала)

Рядок поезії
Зоровий або слуховий образ








 5-В                                                Мова

08.04

Речення з однорідними членами.П.54 впр.429,433

09.04.10.04

Узальнювальні  слова в реченнях  з однорідними членами.Двокрапка й тире при узагальнювальних словах. П.55 прав.,впр.439

                                                       Література

09.04
К.Р (тести дивитись  у 5- Б  )

10.04

М.Рильський відомості  про  поета " Дощ".Аналіз поезії стор.209-210 " Поміркуй над прочитаним " письмово


Комментариев нет:

Отправить комментарий